Projekt Sigurnost mladih na internetu
Autor: Irena Ostrički, 20. 9. 2024. 14:52
Školski projekt Sigurnost mladih na internetu provodi se od 2020. godine, a proizašao je iz edukacije Treninga za trenere za kojeg je stručna suradnica Irena Ostrički položila certifikat pri Centru za nestalu i zlostavljanu djecu i Centru za sigurniji internet. Trening za trenere sigurnosti mladih na internetu imao je za cilj prenijeti znanja i vještine stručnjaka rizičnih ponašanja na internetu u kreiraju preventivnih programa i radionica, kao i protokola potrebnih institucijama u rješavanju rizičnih ponašanja i njihovih posljedica na djecu i mlade. Trening je trajao nekoliko mjeseci, a uključivao je više cjelodnevnih radionica, online edukacija i webinara te radnih zadaća i konkretnih aktivnosti nakon čega je samo 26 polaznika iz Osijeka, Zagreba, Splita i Rijeke uspješno završilo edukaciju i dobilo certifikat. Ubrzani razvoj modernih tehnologija i porast internetskih korisnika otvara nove mogućnosti u komuniciranju, edukaciji i obrazovanju, načinima provođenja slobodnog vremena, ali i nove sigurnosne izazove i online rizike kako za djecu i mlade, tako i za edukatore. Niz je sasvim novih načina rizičnih ponašanja štetnih za mlade, ali i onih starijih koji su iz stvarnog života pronašli put u virtualni svijet te se lako prilagodili novim pravilima. U okviru projekta kreirano je dvadesetak radionica, educirani su svi članovi tima Ž. Brumerček, M. Marić i M. Kolak. Voditeljica projekta i tim se u prethodnom razdoblju educirao na Cyber Security Conference i upoznao s temama: Sigurnosni aspekti digitalnog djetinjstva, Digitalna dobrobit i sigurnost djece na internetu, Lozinke naše svagdašnje, Najava istraživanja De Shame, Sigurnosne prijetnje kod korištenja chat aplikacija, Sigurnost nije nešto što ne znam, nego nešto što ne radimo, Fenomen cyber kriminaliteta te panel diskusija na temu Sigurnosni izazovi i inovativna prevencija u školskom okruženju. Irena Ostrički sudjelovala je i na edukaciji Rizična ponašanja na internetu: prevencija (22. travnja 2024.), Rizična ponašanja na internetu: ovisnosti (13. svibnja 2024.) te položila tri modula Zdravstvene pismenosti u području mentalnog zdravlja djece i mladih (18. prosinca 2023.).
Cilj i namjena aktivnosti:
Upoznavanje učenika i nastavnika sa sigurnosnim izazovima i online rizicima, posebice nasiljem putem interneta te mamljenjem mladih putem interneta radi seksualnog iskorištavanja, potom uloge i novih načina djelovanja stručnih osoba i institucija u prevenciji i rješavanju takvih rizika. Definirati i prepoznati sigurnosne izazove i online rizike mladih, upoznati načinima i protokolima djelovanja online prevaranata i zlostavljača, posljedicama na mentalno zdravlje, kako se zaštititi, komu se obratiti, upoznati s ulogom i načinima rada stručnih osoba, predstaviti načine ponašanja i zaštite na internetu. Ostvarivanje suradnje s partnerskim institucijama – Centar za sigurniji Internet te Centar za nestalu i zlostavljanju djecu. Razvijati kritičko razmišljanje kod učenika, prikazati potencijalne opasnosti i rizike na internetu, dati alate kako minimizirati ili izbjeći rizike, kako i komu prijaviti nepoželjna ponašanja i pojave, kako senositi s posljedicama e-nasilja…
[više]
Je li sloboda medija važna?
Autor: Irena Ostrički, 3. 5. 2024. 09:43
U povodu obilježavanja Svjetskog dana slobode medija u školskoj je knjižnici održana radionica "Je li sloboda medija apsolutna?". Učenici 1. MPM razreda debatirali su o važnosti medijskih sloboda, raznovrsnosti, pluralizmu, neovisnosti, ali i o zaštiti ljudske osobnosti, privatnosti, morala, javnog reda i nacionalne sigurnosti. Kreirali su plakate s argumentima kada je medijska sloboda potrebna i obvezna te kada je ona ograničena, nezakonita i opasna. Radionicu je održala stručna suradnica Irena Ostrički na nastavi računalstva profesorice Karmele Mijić.
[više]Virtualni je (self)
Autor: Irena Ostrički, 29. 4. 2024. 10:50
I ove smo godine obilježili Dane medijske pismenosti održavanjem radionice pod nazivom Virtualni ja (self) u medijskom okruženju. Radionicu je u školskoj knjižnici održala stručna suradnica Irena Ostrički u okviru nastave računalstva prof. Karmele Mijić u 3. AT razredu. Učenici su radili na izgradnji zdrave slike o sebi, naučili razdvojiti virtualni, tjelesni i realni self, idealno i realno, kako zadovoljiti psihološke potrebe u ravnoteži realnog i virtualnog, prepoznali su rizike te osmislili plan otpornosti.
[više]Radionica Društvene komunikacijske vještine
Autor: Irena Ostrički, 4. 12. 2023. 18:01
U školskoj se knjižnici održala radionica Društvene komunikacijeke vještine učenicima 3. AT razreda s razrednicom prof. Lacković. Učenici su saznali puno o vrstama i načinima komuniciranja, čembenicima i zonama koje utječu na komuniciranje te su sami osmislili dramske scene igre s temom neverbalne i paraverbalne komunikacije. Radionicu je održala prof. Ostrički.
[više]Radionica Promatrači među nama
Autor: Irena Ostrički, 14. 11. 2023. 09:40
U 3. VT razredu održana je radionica pod nazivom Promatrači među nama: nepoželjna ponašanja. Učenici su uz film Promatrači analizirali nepoželjna ponašanja u društvu i online te pokušali saznati na koji način takva ponašanja i situacije prepoznati, prevenirati i prijaviti. Film Nikole Ljuca dio je kampanje za podizanje svijesti i prevencije nasilja i trgovine ljudima. Radionicu je u školskoj knjižnici održala prof. Irena Ostrički.
[više]Sigurno ponašanje na internetu
Autor: Irena Ostrički, 4. 5. 2023. 10:54
U školskoj knjižnici održana je radionica Sigurno ponašanje na internetu u 1. VT razredu. Učenici su s razrednikom prof. Kralikom saznali koje su opasnosti na internetu, kako ih izbjeći, kome i na koji ih način prijaviti. Radionicu je održala prof. Ostrički.
[više]Obilježen Dan prevencije vršnjačkog nasilja
Autor: Irena Ostrički, 22. 2. 2023. 15:33
U povodu obilježavanja Dana prevencije vršnjačkog nasilja prof. Irena Ostrički sudjelovala je na Reviji školskih preventivnih programa i projekata te predstavila projekte, programe i aktivnosti škole u okviru projekta Mir je moj đir. Projekt je to prevencije vršnjačkog nasilja Dječjeg kreativnog centra DOKKICA uz podršku Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.
[više]Obilježen Dan sigurnijeg interneta
Autor: Irena Ostrički, 7. 2. 2023. 14:32
U povodu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta u suradnji s Centrom za sigurniji internet pod sloganom "Zajedno za bolji internet" u knjižnici je održana radionica Online seksualno uznemiravanje u 3. AT razredu. Ispred knjižnice uređen je prigodni pano sa savjetima i uputama za učenike za sigurno ponašanje na internetu. Radionicu je održala prof. Ostrički.
[više]Prepoznaj e-nasilje
Autor: Irena Ostrički, 14. 12. 2022. 14:28
U okviru projekta Sigurnost mladih na internetu učenici 2. VT razreda sudjelovali su u interaktivnoj radionici Prepoznaj e-nasilje koju je održala prof. Ostrički. U nizu radioničkih zadataka, primjera i filmova naučili su što je trolling, sextingt, flaming, grooming i happy slaping, kako se nositi s negativnim posljedicama e- nasilja te komu i kako prijaviti neželjene sadržaje i pojave na internetu. Fotografije pogledate pod više.
[više]Dezinformacije, lažne vijesti i kritičko vrednovanje
Autor: Irena Ostrički, 13. 12. 2022. 14:46
Učenici 1. VT razreda zajedno s razrednikom prof. Kralikom danas su sudjelovali u radionici Kritičko vrednovanje informacija. Kroz niz radioničkih zadataka i filmova naučili što su izvori informacija, koji su kriteriji njihova vrednovanja te kako izbjeći deznifomacije i lažne vijesti u vrijeme infodemije. Radionicu je u školskoj knjižnici održala stručna suradnica prof. Ostrički.
[više]Kritičko vrednovanje izvora informacija
Autor: Irena Ostrički, 5. 12. 2022. 16:00
Stručna suradnica prof. Ostrički u 2. AT razredu održala je interaktivnu radionicu na temu Kritičko vrednovanje izvora informacija. Učenici su istražili što je to kritičko vrednovanje, koji su kriteriji vrednovanja i na koji način se zaštiti od dezinformacija i lažnih vijesti. Fotografije pogledajte pod više.
[više]Cyber sigurnost radionice
Autor: Irena Ostrički, 14. 9. 2022. 11:13
Sudjelujte u besplatnim radionicama programiranja Cyber sigurnost za djecu i mlade koje će se održati 17. i 18. rujna 2022. na daljinu. Programiranje je odličan mentalni trening kojim se potiču analitičke vještine, kako kreativno rješavati probleme, razvijaju IT vještina i potiču maštu. Prijave na:
https://www.codinggiants.hr/index.php/tecajevi-i-cijene?active_type=Besplatne+radionice
[više]Prevencija elektroničkog nasilja - radionica
Autor: Irena Ostrički, 9. 6. 2022. 11:35
U okviru aktivnosti školskog projekta Sigurnost mladih na internetu u 2. PTV i 2. PTF razredu održana je interaktivna radionica Prevencija elektroničkog nasilja. Radionicu je održala prof. Ostrički koja je certificirana trenerica sigurnosti na internetu, a sve s ciljem upoznavanja učenika s online izazovima i rizicima, načinima i protokolima djelovanja prevaranata i zlostavljača te u svrhu prevencije i zaštite.
[više]Sigurnosni rizici i izazovi na internetu - radionica
Autor: Irena Ostrički, 7. 6. 2022. 14:27
U okviru školskog projekta Sigurnost mladih na internetu u 2. C i 2. MPM razredu održana je interaktivna radionica Sigurnosni izazovi i rizici na internetu. Radionicu je održala prof. Ostrički koja je certificirana trenerica sigurnosti na internetu, a sve s ciljem upoznavanja učenika s online izazovima i rizicima, načinima i protokolima djelovanja prevaranata i zlostavljača u svrhu prevnice i zaštite mladih.
[više]Digitalni učenički inkubator
Autor: Irena Ostrički, 20. 1. 2021. 11:19
Uključite se u Učenički digitalni inkubator - program razvoja kreatvnog potencijala i stavranja dodane vrijednosti, gdje uz pomoć kompleta edukacija i praktičnog rada, osmišljavanja ideja i projekata možete razviti i izraziti vlastitu kreativnost. Detaljnije informacije pogledajte na sljedećoj poveznici:
https://youtube.com/playlist?list=PLVevEdFcQ-rO5ipREKUOpTe0xdo_kje-V
[više]Dan sigurnijeg interneta 2020.
Autor: Irena Ostrički, 11. 2. 2020. 20:15
Dan sigurnijeg interneta 2020. Zajedno za bolji internet obilježen je provođenjem radionice Kritičko vrednovanje izvora informacija i elektroničko nasilje u školskoj knjižnici. Učenici su imenovali i prepoznali kriterije vrednovanja izvora informacija, samostalno razlikovali vjerodostojne od nevjerodostojnih, prepoznali vrste elektorničkog nasilja te istražili mrežne stranice važne za sigurnost na internetu.
[više]